جهت خرید VPN گزینه های مختلف و متفاوتی پیش رو دارید . در ذیل به شرح و مقایسه برخی وی پی ان ها مانند کریو میپردازیم.

different-types-of-vpn-protocols

انواع مختلفی از VPN وجود دارند. اجازه بدهید نگاهی به متداولترین آنها داشته باشیم.

  1. PPTP VPN

این متداولترین و پر استفاده ترین پروتکل VPN است. آنها قادرند که با استفاده از اتصال اینترنت موجود به کاربران از راه دور برای اتصال به شبکه VPN اجازه دهند و بعد از آن با احراز هویت رمز عبور وارد VPN شوند. آنها نیاز به سخت افزار اضافی ندارند و خصوصیات اغلب در نرم افزارهای اضافی در دسترس وجود دارند. PPTP مخففی برای Point-to-Point Tunneling Protocol است. عیب PPTP این است که رمزگذاری ارائه نمی دهد و به PPP (Point-to-Point Protocol) برای اجرای اقدامات امنیتی متکی است.

  1. Site-to-Site VPN

Site-to-Site VPN خیلی شبیه به PPTP است به جز اینکه در اینجا هیچ خط اختصاص داده شده ای برای استفاده وجود ندارد. این به سایتهای مختلف از سازمان یکسان اجازه می دهد، هر کدام با شبکه واقعی خودشان با یک شکل از VPN به هم متصل شوند. برخلاف PPTP، مسیریابی، رمزگذاری و رمزگشایی توسط روتر ها در هر دو انتها انجام شده است، که می تواند مبتنی بر سخت افزار یا نرم افزار باشد.

  1. L2TP VPN

L2TP VPN یا Layer to Tunneling Protocol شبیه به PPTP است، از آنجاییکه رمز گذاری ارائه نمی کند و به پروتکل PPP برای انجام آن تکیه دارد. تفاوت بین PPTP و L2TP این است که دومی تنها محرمانه بودن داده ها را ارائه نمی کند بلکه یکپارچگی آنها را نیز فراهم می کند. L2TP توسط Microsoft و Cisco منتشر شده است.

  1. IPsec

پروتکل امتحان شده و قابل اعتماد که یک تونل از سایت از راه دور به سایت مرکزی راه اندازی می کند. همانطور که از نام آن پیدا است، برای ترافیک IP طراحی شده است. IPSec نیاز به نصب کلاینت وقت گیر و گران قیمت دارد و این می تواند به عنوان یک عیب مهم در نظر گرفته شود.

  1. SSL

SSL یا Secure Socket Layer یک VPN در دسترس از طریق https برروی مرورگر وب است. SSL یک دوره امن از مرورگر کامپیوتر شما به برنامه های کاربری سرور که به آن دسترسی دارید ایجاد می کند. مزیت اصلی SSL این است که هیچ نرم افزار نصب شده ای نیاز ندارد برای اینکه از مرورگر وب به عنوان برنامه کلاینت استفاده می کند.با خرید کریو نیز میتوانید این نوع وی پی ان را داشته باشید

  1. MPLS VPN

MPLS VPN (Multi-Protocol Label Switching) برای دسترسی های از راه دور برای کاربران شخصی خوب نیستند، اما برای اتصال سایت به است گزینه های انعطاف پذیر و مقیاس پذیری هستند. این سیستم ها اساسا VPNهای متناسب شده با ISP هستند، در هر جاییکه دو یا بیش از دو سایت به شکلی از VPN با استفاده از ISP یکسان متصل شده اند. یک شبکه MPLS آنقد آسان نیست برای راه اندازی یا اضافه به دیگری، و از این روز گران قیمت تر می شود.

 

  1. Hybrid VPN

چند شرکت موفق شده اند ویژگی های SSL، IPSec و همچنین دیگر انواع VPN ها را ترکیب کنند. سرورهای Hybrid VPN قادرند اتصالات از انواع متعدد از کلاینت های VPN را قبول کنند. آنها انعطاف پذیری بالاتری در هر دو کلاینت و سطوح سرور را عرضه می کنند .

نتیجه گیری

تصمیم گیری برای اینکه کدام VPN بهترین است آسان نیست. این به فاکتورهای زیادی بستگی دارد مانند تعداد کاربران، پهنای باند، امنیت و هزینه . بخاطر بسپارید سرویس های ارزانتر همیشه بهتر نیستند. برای کاربران شخصی، VPN های PP2P بهترین را ارائه می دهند اما برای ادارات بزرگتر یا آنهایی که نیازهای پیچیده تری برای اتصال دارند، VPN ها MPLS ممکن است گزینه بهتری باشد.

بهتر است گزینه های در دسترس متفاوت را بیابید و ببینید کدام برای نیازهای شما مناسب است.

خرید VPN و کریو در parsvpn.online