VPN چیست و چند نوع VPN داریم؟

how-vpn-do-works

کلاینت های VPN نرم افزارهای مبتنی بر ابزارها و فن آوری هایی هستند که برای ایجاد یک اتصال امن بین کلاینت و سرور VPN استفاده می شوند. کار کلاینت های VPN فراهم کردن یک رابط و دروازه بین کاربر و دستگاه برای تعامل ابزارها است، بنابراین دستگاه می تواند با سرور ایمن VPN ارتباط برقرار کند.

کلاینت VPN یا نرم افزار VPN چیست؟

کلاینت VPN معمولا اشاره به نرم افزار VPN نصب شده روی دستگاه پایانی دارد. یک کلاینت VPN یک نوع نرم افزار است که کاری منحصر به فرد برای ایجاد یک اتصال بین دستگاه پایانی و سرور VPN و همچنین خود VPN دارد. بیشتر سیستم عامل های محبوب مانند ویندوز، iOS، اندروید با نرم افزارهای از پیش تعبیه شده VPN را دارند با این وجود امکان نصب برنامه های ثالث برای داشتن کاربری بهتر و ویژگی های اضافی نیز وجود دارد.

به طور کلی دو نوع از کلاینت های VPN وجود دارد:

کلاینت های VPN ابتدایی یا کلاینت ساخته شده – اشاره به کریو VPN از پیش نصب شده یا پیکربندی شده در برخی سیستم های عامل مانند PPTP، L2TP و SSTP در ویندوز و L2TP، PPTP و IPSec در اندروید و PPTP و L2TP در سیستم عامل Mac دارد.

کلاینت های VPN می تواند به دو نوع تقسیم شود؛ یکی آنهایی که توسط توسعه دهندگان پروتکل VPN گسترش یافته است و برخی مثال های دیگر OpenVPN و SoftEther هستند. نوع دیگر آنهایی هستند که توسط ارائه دهندگان سرویس های VPN گسترش یافته اند.کلاینت های VPN که توسط ارائه دهندگان VPN برای خرید گسترش یافته اند دارای ویژگی های اضافی ای، پیکربندی ها و گزینه هایی هستندکه کلاینت های اساسی VPN که توسط توسعه دهندگان پروتکل گسترش یافته اندآنها را ارائه نمی دهند. نرم افزار VPN توسعه یافته توسط ارائه دهندگان فروش VPN می تواند ویژگی هایی مانند  App Killer، تعویض بین پروتکل ها، انتخاب کشور برای نزدیکترین سرور، انتخاب پروتکل مورد نظر و بسیاری امکانات دیگر را دارد.

چگونگی برقراری ارتباطات کلاینت VPN با سرور VPN

قبل از شروع ارتباطات با یکدیگر، کلاینت VPN و سرورهای VPN توسط ارسال بسته های داده احراز هویت می شوند. این فرایند احراز هویت متقابل اطمینان حاصل می سازد که کلاینت در حال ارتباط با سرور درست است و بلعکس. کلاینت VPN اطمینان حاصل می کند که داده ها قبل از ارسال به سرور VPN رمزگذاری شده اند، به دلیل این رمزگذاری مزاحمانی مانند سازمان های دولتی یا هکرها قادر به خواندن اطلاعات شما نخواهند بود.

در هر دو طرف از تونل های VPN داده ها می توانند رمزگذاری و رمزگشایی شوند. در انتهای سرور VPN، سخت افزارها و نرم افزارهای تخصصی این کار را می کنند در حالیکه در سمت کلاینت این کار توسط کلاینت VPN یا نرم افزار VPN انجام می شود.

چرا نیاز به کلاینت VPN یا نرم افزار VPN نیاز داریم ؟

به منظور آغاز یک اتصال و ایجاد یک تونل VPN، دستگاه کلاینت باید کلاینت VPN یا نرم افزار VPN را اجرا کند. این کلاینت یا نرم افزار می تواند یک برنامه یا ابزار موجود یا یک نرم افزار ثالث باشد، اگرچه این فن آوری ها که در هر دو آنها استفاده می شوند شبیه می باشند زیرا VPN ها پروتکل های خاصی دارند که  PPTP, L2TP, SSTP, SoftEther و OpenVPN هستند.

با خرید سرویس VPN یک کلاینت VPN روی دستگاه خود داشته باشید یا یکی از آنها نصب کنید، اگر در حال حاضر یکی از آنها را ندارید اولین قدم ایجاد یک اتصال امن از طریق VPN است زیرا بدون یک کلاینت VPN اتصال را آغاز نخواهد شد.

خرید VPN و خرید کریو در parsvpn.online